۱۳۹۰ بهمن ۲۲, شنبه

نظرات دکتر مهرداد خوانساری در ارتباط با کنگره ای که از سوی مرکز بین‌المللی "اولاف پالمه" برگزار شد



در ارتباط با نشست استکهلم، سئوالاتی، بخصوص پس از نوشته کوتاهی که در رابطه با برگزاری هر نوع کنگره ملی انتشار دادم، از من شده است که از این طریق به آن‌ها پاسخ می دهم.
نشست استکهلم ماموریتش را صرفاً در قالب یک گردهم آئی برای در میان گذاشتن مسائل جاری و بحث پیرامون پیدا کردن راه حل‌های مناسب قلمداد ساخته است. بدیهی است که اینگونه گردهمایی ها را نمی‌توان هرگز مورد نکوهش قرار داد و یا به این علت که دعوت از همه فعالان سیاسی صورت نگرفته است را باب طرح اعتراضات بی‌اساس نمود.
بحث اکادمیک پیرامون مسائل مهم مملکتی توسط بخشی از فعالان و صاحب نظران سیاسی که دارای دیدگاه‌های مختلف می‌باشند با تلاش برای پر کردن خلاء رهبری که باید با همت آن نیروهایی که حداقل توافق پیرامون شیوه پیشبرد مبارزات علیه جمهوری اسلامی را دارند  به این معنی که یا خواستار ادامه شیوه اصلاحات هستند و یا اینکه راهی جز ساختارشکنی را دیگر نمی بینند، متفاوت می‌باشد .
بدین ترتیب، ایجاد هیاهو پیرامون این جلسه در ارتباط با افراد دعوت شده و نحوه برگزاری جلسات، که حق مسلم برگزارکنندگان جلسه می‌باشد، امری بی مورد است، بویژه به این لحاظ که برگزارکنندگان با توجه به حساسیت اوضاع، خودشان به این نتیجه رسیده‌اند که اهمیت نشست را بیش از آنچه که بوده قلمداد ننمایند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر